7 TIPS FOR Å KOMME I GANG MED TRENINGEN

PROVE THEM WRONG

 

Nå har jeg lagt i 2-3 uker med influensa, så mye trening har det langt i fra blitt. Sånn er det jo bare, da det stopper opp av seg selv. Så nå når jeg har blitt frisk, er det på tide å komme i gang igjen. I første omgang tenker jeg bare å gå litt turer, bare for å få opp kondisen litt. Den er nok på bunn så det holder nå, etter nesten tre uker uten noen form for trening. Men, som mange vet er det ikke alltid enkelt å komme i gang etter lang tid. Jeg skal dele med dere mine tips til å komme i gang med treningen.

MINE 7 TIPS | KOM I GANG MED TRENINGEN

 

1. Finn det som motiverer deg

For å komme gang, er det en stor fordel å ha litt motivasjon. Men, det er ofte enklere sagt enn gjort. Det jeg gjør er å skrive ned unnskyldninger for å trene, da jeg ofte ser at jeg bare må se bort fra dem. Så skriver jeg ned hvorfor jeg ønsker å trene, da disse alltid vinner overfor alle unnskyldningene.

2. Se frem i tid

Se gjerne for deg 1-2 år frem i tid, hva du tenker at treningen gjør med kroppen og ikke minst det mentale for deg. Prøv å tenke godt igjennom hvordan du føler du kan ha det, hvis du velger å sitte på sofaen vs. hvis du begynner med trening.

3. Ikke trå for hardt ut

Hvis du aldri har trent før, er det viktigste og ikke gjøre for mye. Gjerne tren litt mindre enn hva du vet du klarer, da du kan se progresjon etter bare et par uker. Det er mulig, men da er det viktig å begynne rolig og jobbe seg oppover.

4. Sett av tid til trening

Skriv i almanakken din eller planlegg tiden til å trene, gjerne også klokkeslett. Hold deg til den, som gjør at du føler deg strukturert.

5. Starten er verst, men 100 % verdt det!

Før du starter treningen, kommer vi tilbake i det første punktet. Det å finne den motivasjonen, som driver deg videre. Det er greit å tenke tanken at det er tøft å komme i gang, men tenk samtidig på at det er verdt det. Det finnes et hav av unnskyldninger, men aldri så gode som grunner til å trene. Trening gir deg styrke, mer energi og godt humør. Det er fakta.

6. Planlegg treningen

.. men, ikke for mye! Skriv gjerne en liten liste på hva du ønsker å trene, hvorfor du skal trene og hvor ofte du vil trene. Det beste er ikke å starte med å trene 7 ganger i uken, men fra og ikke trene til å trene 2-3 dager i uken – er virkelig bra. Det er viktig å tenke på. Se det positive i alt, da ingen trening er bortkastet.

7. Husk å belønne deg selv

Har du holdt deg til treningen i kanskje 2 eller 3 uker? Husk å belønne deg selv. Det er mega bra og hva er vel ikke mer motiverende, enn å kjøpe seg et nytt treningsplagg? Det syntes iallefall jeg er veldig moro og fortjent.

♡ Lykke til!

Facebook HER Instagram HER Snapchat : vvicctoriaa

34 kommentarer

Siste innlegg