SLIK BLIR DU HEKTA PÅ TRENING

JEG GIKK FRA Å HATE TIL Å ELSKE TRENING

 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .  . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

Kanskje du er en person som virkelig ikke liker trening, noe jeg selv har vært. På barneskolen og ungdomskolen kunne jeg virkelig ikke fordra gym, da fordi jeg ikke var flink i de fleste idretter i tillegg til at formen ikke var på topp. Derfor var ikke dette mitt sterkeste fag på skolen, men i dag har det blitt annerledes. Nå kan jeg si at jeg er veldig glad i trening, noe jeg aldri hadde forutsett. Så derfor er det mulig å snu fra og ikke like trening, til å sette pris på det og bli mer glad i det.

MINE BESTE RÅD TIL Å BLI GLAD I TRENING

 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .  . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

1. Finn ut når det passer best for deg å trene på dagen, slik at du kan føle deg bedre etterpå. For meg er dette etter frokost, fordi jeg får bedre motivasjon utover dagen. Når jeg kan få en så god start på dagen, er det virkelig avgjørende for resten av dagen.

2. Ikke gå for hardt ut, da lysten på trening kan forsvinne like fort som den kom. Det er bedre å starte rolig og heller øke, når du har holdt på en stund. Jeg har ikke tellingen på hvor mange ganger jeg har sluttet etter en uke, fordi jeg har slitt med så forferdelig ut og gjort mer enn kroppen min er i stand til. Resultater kommer ikke over natten, noe jeg stadig må minne meg selv på.

 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .  . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

3. Lag en plan for treningen, slik at du ikke begynner uten mål og mening. Jeg kan lett bli forvirret, hvis jeg ikke har noe å gå etter. Det er virkelig ikke å anbefale. Mitt styrkeprogram for hjemmetrening kan du finne HER.

4. Ha det gøy når du trener. Hvis du liker musikk, hør på musikk. Hvis du liker å se på tv mens du trener, se på tv. Det er viktig å finne noe man liker, samtidig som man kan få det bedre med slike små ting å gjøre under treningen.

 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .  . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

5. Jobb mot et mål, men ha også små delmål opp til det målet du ønsker. Husk å skrive det ned, gjerne også hva du må gjøre for å oppnå målene dine. Det er så mye viktigere enn man tror!

6. Noe som er veldig viktig for og ikke gå lei, er å variere treningen. Det er bra å ha et opplegg, men å trene akkurat det samme hver eneste dag kan bli kjedelig i lengden. Derfor kan jeg like gjerne gå en tur eller jogge, som å følge mitt program til styrketrening hjemme.

Jeg håper disse tipsene kan komme til nytte ❥

34 kommentarer

Siste innlegg