MOTIVASJONSTIPS SOM FUNGERER!

Ikke sett deg selv for høye mål

Denne er et godt utgangspunkt, før du ønsker å komme i gang. Hvis du setter deg selv for høye mål, kan du fort ende med å miste motivasjonen helt. Du vil ha fort resultater, men slik fungerer det ikke. Good things take time. Dersom det gjelder trening og du ønsker å gå ned i vekt, er det smart å ta frem en bukse du vil passe innen x antall uker / måneder. Hvis du ønsker å bli vegetarianer over litt tid, kan du tenke deg at du skal ha 1-2 dager i uken der du spiser kun vegetar mat.

Se for deg hvor mye du vil dette

Det er ikke dumt å drømme seg litt bort og tenke på hva du kan oppnå. Tenk på hvor mye du ønsker det du skal jobbe mot, heng opp bilder der du ser dem og hvis du vil det nok – så er det ikke annet å gjøre, enn å begynne. Ingenting skjer over natta, men resultater vil komme. For ingen kommer resultater gratis, men det må jobbes hardt for uavhengig hva du ønsker. Da blir også gevinsten desto større!

Se tilbake på bilder av deg selv

Hvis du ønsker å bygge mer muskler, ta av deg noen kilo eller annet er det høyest viktig å sammenlikne deg med deg selv. Du føler deg ikke noe bedre ved å sammenlikne deg med andre sine mål, noe som ikke realistisk for deg. Som sagt, så må alle jobbe for å oppnå resultatet. Derfor er det viktigste å se, at du gjør deg selv bedre. Ingen andre, enn deg selv skal jobbe for det du ønsker.

Husk å belønne deg selv når du har vært flink

Når jeg har kommet inn i veldig gode trenings rutiner, pleier jeg å belønne meg i selv i form av å kjøpe en ny trenings tights eller topp. Jeg får alltid mye motivasjon, dersom jeg kan vise meg selv at jeg klarer å jobbe slik jeg bestemmer meg for.

Finn det rette for deg

Husk at du skal like det du gjør, hvis ikke skal jeg love deg at du kan gå lei. Been there, done that. Jeg liker veldig godt å variere i treningen, slik at ingen dager blir like. Alt fra å løpe, gå tur eller drive med intervall til da ulike styrkeøvelser. Jeg elsker å teste ut det meste og derfor er det alltid gøy å se frem til en treningsøkt dagen etter, fordi du vet at det er noe nytt.

Facebook: HER / Instagram: HER / Youtube HER

24 kommentarer

Siste innlegg