VIL DU ENKELT SPISE SUNNERE? SE HER!

Nå som jeg har blitt flinkere med et sunnere kosthold, har jeg også lagt merke til hvilke tips som har hjulpet meg til å ta det første steget. Slike punkter skriver jeg alltid ned i almanakken min, så jeg ikke mister det noe sted. Helt ærlig, så merker jeg at et sunt og variert kosthold gjør kroppen min glad.

– MINE BESTE TIPS TIL Å SPISE SUNNERE –

1. Finn sunn mat som du liker. Dersom du ønsker at livsstilen din skal handle om sunnere matvaner, er det lurt å finne frem det du liker til å begynne med. Skriv så ned hva du liker (slik at du har en oversikt) og søk opp på internett. Her finner du mange spennende oppskrifter, som jeg skal love deg du vil teste ut!

2. Vi trenger rutiner, også i kostholdet. Jeg har blitt flink til å planlegge måltidene mine, hva jeg skal lage og når jeg skal spise. For meg hjelper det å spise frokost – lunsj – middag – lunsj – kveldsmat. For andre trenger det ikke å være likt, men jeg skal love deg at det vil være ”gøy” å planlegge måltidene dine også.

3. Sett deg konkrete mål. Stopp stopp stopp! Her snakker jeg om små delmål. Jeg kan dele mine frem til nå, som jeg har klart å oppnå. Det ene er å spise 5 gode måltider om dagen i to uker. Det andre er å spise minst 2 typer grønnsaker + 1 frukt hver dag. På mitt siste mål har jeg også satt pluss i boka, fordi jeg ofte har klart å spise mye mer. Da gir det meg også motivasjon til å fortsette å nå målene mine.

4. Ha ALLTID med vann og mat. Noe jeg alltid har med meg, så er det vann. Ingen unntak. Blir jeg tørst, må jeg også drikke vann når jeg ikke har noe annet. Jeg elsker å drikke vann, som også virker godt på kroppen. Jeg som planlegger måltidene mine, tar ofte med meg en ferdig boks med kyllingfilet + brokkoli med en frukt som min mat pakke.

5. Skriv ned fordeler og ulemper. Ja, dette får meg inn på rett spor. Jeg har aldri tenkt over at dette var nødvendig, men jeg prøvde å finne både fordeler og ulemper med å spise sunnere. Skriv ned de positive fordelene du kan komme på, om det så er å passe i en bukse eller å spise mer frukt & grønt i kosten per uke. Ofte vil fordelene være flere, enn ulempene. Når du da leser ulempene, vil det være enklere å vende over på fordelene!

God ny uke folkz! ♥

Facebook: HER / Instagram: HER / Youtube HER

28 kommentarer

Siste innlegg