MINE 5 BESTE TIPS TIL BEDRE SØVN

Jeg har virkelig ikke tellingen, på hvor ofte jeg ligger i senga uten og få sove. I flere år har jeg hatt problemer med søvnen, men jeg har likevel plukket opp noen tips til å sove bedre. Selvfølgelig, de dagene jeg ikke har en sjanse for å sovne – så hjelper kanskje ikke disse i det hele tatt. Men, jeg har erfaring med punktene at dem skal hjelpe.

– MY 5 BEST TIPS FOR BETTER SLEEP

1. Gjør klar kvelden før. Dette punktet er ingen stor sak, men det kan ha mye å si. Gjentatte ganger har jeg lagt og tenkt på, hva jeg må gjøre når jeg står opp. Jeg liker gjerne å lage frokost kvelden før, pakke sekken / veske og legge frem klær jeg skal ha på meg. Da sparer jeg mye tid og stress på noe så enkelt.

2. Les i en bok før du skal sove. Jeg gjorde dette mye før, da jeg også husker å bli stuptrøtt veldig fort. Så hvis du liker å lese og ikke har prøvd å lese før du skal legge deg, anbefaler jeg virkelig å prøve.

3. Trening før leggetid. Dette punktet varierer veldig, men for meg hjelper det å trene noen timer før jeg skal sove. Jeg tester stadig ut dette og finner alltid ut at det beste for meg, er å trene litt senere på dagen eller kvelden for å få den beste søvnen.

4. Ro deg ned. Jeg er flink til å stresse, som jeg fort kunne ha fått en medalje for. Men, jeg prøver å slappe av på kveldene så godt det lar seg gjøre. Hvis noe stresser meg, prøver jeg å skrive tankene ned og analysere hva jeg stresser over.

5. Stå opp igjen. Hvis du ligger mellom en halv time og time, kan du nesten garantere at du ikke får sove på god stund. Stå gjerne opp, ta deg en kopp te, les litt eller gå en liten tur. Prøv så å legg deg igjen, etter en liten pause fra senga.

Har du andre tips?

Facebook: HER / Instagram: HER / Youtube HER

26 kommentarer

Siste innlegg