FRA PSYKISK SYK TIL FRISK – HUSK DETTE!

Nå skal jeg snakke litt om denne overgangen, fra å være psykisk syk til frisk. Det kan for mange være en lang vei, men for andre ikke. Det er veldig forskjell fra person til person. Jeg har kommet gjennom dette, ved å legge vekk forkus på at jeg er syk. Jo mer du forteller deg dette, jo lettere er å grave seg ned i det. Slik var det for meg, så jeg snakker av erfaring.


 

1. Det er lov å grine

For all del, så er det helt naturlig å føle på om ting er vanskelig. Du blir ikke frisk over natta, så gråt i vei om du føler for det. Ikke steng følelsene ute, men la det komme naturlig til deg. Det er lov å føle.

2. Du må feile

Det kan være utfordrende å tenke at det er greit å feile, men det er faktisk viktig. Selv om ikke en metode funket for deg, er det viktig å prøve igjen. En metode kan ikke fungere for alle, men ikke gi opp.

3. Lytt til din egen kropp

Av og til kan du kjenne at kroppen blir sliten. Da er det viktig å lytte til kroppen, ta deg en pause og tenk kun på deg selv.

4. Si i fra til noen når du har vondt

Det er viktig å snakke med noen om hvordan du har det, når ting er vanskelig. Om det er en psykolog, mor eller venninne. Det er bedre å snakke med noen, enn å holde på slike følelser alene.

5. Ting tar tid

Jeg har brukt mange år, på å komme dit jeg er i dag. Det nytter ikke å knipse, så skal alt være bra. Ting tar tid, men det er verdt det.

6. Følelser varer ikke evig

Hvis du har vonde følelser nå, så er det kun midlertidig. Slik som en god burger du har spist, det var midlertidig.

7. Få bort dårlig energi

Det er ikke nødvendig å ta vare på de menneksene, som ikke gjør deg godt. Du har ikke bruk for dem, når du aldri føler deg bedre.

8. Aldri gi opp

Ingenting varer evig. Ikke en gang smerte – så ikke gi opp!

Facebook: HER / Fotoside: HER / Instagram: HER / MED DEG PÅ UKENS BLOGG HER

40 kommentarer

Siste innlegg